Conducerea pe timp de iarna - imbunatatiti-va siguranta

Postat pe 01-11-2019 12:23:30

Conducerea pe timp de iarna - imbunatatiti-va siguranta

Anvelope moderne, sisteme electronice, aerodinamica pentru caroserie si parbrize in forma speciala - toate aceste lucruri va ajuta sa ajungeti in siguranta acasa in timpul iernii. - Siguranta ar trebui sa fie o prioritate pentru fiecare sofer. Ar trebui sa tineti cont de acest lucru atunci cand alegeti o masina noua pentru dvs. si familia dvs., precum si cand va pregatiti masina pentru iarna. Dispozitive adecvate, anvelopele de iarna si atentia va pot salva viata.

Cauciucuri de iarna

Cel mai important element atunci cand va pregatiti masina pentru conducerea pe timp de iarna este alegerea anvelopelor potrivite. Cand temperatura in timpul zilei scade sub 7 ° C, ar trebui sa instalati anvelope de iarna. In afara de banda de rulare, acestea au si un numar mare de asa-numite caneluri, ceea ce inseamna ca anvelopa are mult mai multe muchii pentru a sapa pe suprafata drumului si pentru a facilita conducerea pe zapada si gheata. De asemenea, este foarte important ca anvelopele de iarna sa foloseasca un amestec de cauciuc diferit, mai moale, pe baza de silice, care le ajuta sa ramana flexibile la temperaturi scazute. De aceea, toti ar trebui sa isi schimbe pneurile la sfarsitul toamnei, chiar si cei care conduc mai ales in orase, unde drumurile sunt rareori acoperite de zapada. Lipsa de zapada nu inseamna ca puteti conduce in siguranta cu anvelopele de vara intr-o zi racoroasa. Doar anvelopele moi, rezistente la rece pot asigura o buna distanta de franare si prindere. Toate anvelopele - chiar si cele de iarna - se uzeaza in timp. Atunci cand puneti anvelopele pe care le-ati folosit in sezonul precedent, trebuie sa verificati daca banda de rulare nu are mai putin de 4 mm. Daca este sub acest nivel, ar trebui sa luati in considerare cumpararea unor anvelope noi. Anvelopele de iarna cu o banda de rulare mai mica de 4 mm vor fi mai putin eficiente in a rula pe drumuri umede sau noroioase si se vor autocurata mai greu de zapada.

Presiunea din anvelope pentru conducerea pe timp de iarna

O alta problema importanta este presiunea din anvelope, de care trebuie sa aveti grija pe tot parcursul anului si care ar trebui verificata cel putin o data pe luna. Iarna, de obicei, avem schimbari mari de temperatura. De aceea, este foarte important sa va amintiti sa verificati presiunea din anvelope mai des decat in ‚Äč‚Äčtimpul verii.

  • de aproximativ 0,2 bar la 0 ° C
  • de aproximativ 0,3 bar la –10 ° C
  • de aproximativ 0,4 bar la –20 ° C

Acest lucru afecteaza capacitatea anvelopelor de a se curata de zapada. Anvelopele potrivite vor asigura o distanta scurta de franare si o aderenta buna in timpul sezonului de iarna. Reglarea presiunii in functie de sarcina curenta este imposibila, la fel si ajustarea acesteia la schimbarea temperaturilor. Cand temperaturile foarte scazute persista de ceva timp, se recomanda cresterea presiunii cu 0,2 bar. Trebuie sa ne amintim, totusi, sa scadem presiunea la nivelul recomandat de producatorul vehiculului odata ce temperatura creste din nou. Va recomandam intotdeauna sa utilizati presiunea recomandata de producator pentru un model de masina dat. Toate informatiile cu privire la presiuni pot fi gasite in manualul masinii dvs. (de obicei pastrat in torpedou) sau pe un autocolant atasat in partea laterala a usii sau in interiorul capacului rezervorului de combustibil.

Vizibilitate la volan pe timp de iarna

Primul lucru, de care soferul ar trebui sa aiba grija este sa vada ce se intampla pe drum si sa ramana vizibil el insusi. Incalzirea parbrizului este foarte utila, deoarece curata si decongeleaza parbrizul si luneta din spate in cateva secunde. Acelasi lucru poate fi obtinut prin pornirea ventilatiei, dar va dura mai mult. Inainte de sezonul toamna-iarna, ar trebui sa ajustati, de asemenea, acoperirea stergatoarelor. Acestea trebuie sa ajunga cat mai aproape de stalpi, astfel incat partea acoperita cu murdarie a ferestrei care nu este curatata de stergatoare este cat mai mica si nu impiedica prea mult vizibilitatea. Farurile curate cresc de asemenea siguranta la volan. Pe unele masini, farurile sunt echipate cu stergatoare. Daca masina dvs. nu le are, trebuie sa va amintiti sa va curatati farurile cu o carpa moale, care nu zgarie. Farurile murdare sau zgariate pot lumina drumul cu 40% mai putin eficient decat ar trebui. Ar trebui sa va amintiti si despre luminile din spate. Trebuie sa fie curate si nu pot fi vopsite intr-o culoare inchisa. In lumina puternica si reflectanta a soarelui, o astfel de „imbunatatire” va ingreuna vizibilitatea soferilor din spatele dvs. pentru luminile de franare. Apoi, nu uitati de oglinzi. Acestea ar trebui sa fie mari, curate si usor de ajustat. Oglinzile incalzite sunt bune, deoarece ofera comfort suplimentar la condus, la fel ca parbrizele incalzite. Oglinzile sunt un element cheie pentru o vizibilitate buna. Pentru ca acestea sa isi indeplineasca bine scopul, trebuie sa fie reglate. Intr-o oglinda pozitionata corect, soferul trebuie sa vada doar marginea vehiculului lui. Din pacate, oamenii le pozitioneaza deseori astfel incat jumatate din masina sa fie vizibila. Aceasta este o greseala, ce ne limiteaza controlul asupra a ceea ce se intampla in jurul nostru.

Sisteme electronice si airbag-uri in timpul conducerii pe timp de iarna

Functionarea franelor este un element foarte important pentru o conducere sigura pe timp de iarna. Trebuie verificate inainte de sezonul toamna-iarna. Distributia uniforma a puterii de franare este factorul cheie. Daca franele nu actioneaza in mod egal atunci cand franam pe zapada sau gheata, masina se poate balansa si aluneca. Pulsul de franare atunci cand derapam necesita abilitate, sange rece si experienta. Majoritatea soferilor calca pur si simplu pe frana, care blocheaza rotile si transforma masina intr-un tobogan necontrolat, fara niciun fel de directie. Acesta este motivul pentru care exista ingineri care echipeaza vehiculele cu tot felul de sisteme electronice. Franarea este sustinuta de ABS, care impiedica blocarea rotilor. In prezent este instalat in majoritatea masinilor noi. Insa ABS-ul nu este totul. Cand cumparati o masina, ar trebui sa verificati daca este echipat cu alte sisteme care pot fi utile in timpul iernii, cum ar fi ESP, care stabilizeaza linia de conducere si ASR, care impiedica alunecarea excesiva, de ex. la accelerare. O masina echipata cu aceste sisteme va fi cu siguranta mai sigura decat o masina care nu le are. Airbag-urile frontale si laterale sunt de asemenea foarte importante pentru siguranta. De obicei, producatorii stiu cate si ce tipuri de airbag-uri trebuie sa foloseasca. Dar, in general, se poate spune ca doua airbag-uri - pentru sofer si pentru pasager - nu sunt suficiente. Te ajuta sa supravietuiesti unui accident cand masina este lovita din fata sau din spate. Dar in orice coliziune laterala, chiar si un accident aparent inofensiv poate avea consecinte grave. Acesta este motivul pentru care sa ai airbaguri laterale in masina este o idee buna. In caz de accident, sunt foarte importante tetierele si centurile de siguranta cu mecanisme de blocare. Prima solutie se blocheaza sau impinge in fata asupra impactului pentru a preveni vatamarea coloanei vertebrale. Cel de-al doilea strange centura din jurul tau pentru a preveni alunecarea de sub centura sau lovirea capului de volan sau de parbriz.

Bunul simt si ingrijirea echipamentului masinii dvs. va vor ajuta sa fiti in siguranta in timpul sezonului de conducere pe timp de iarna.

Aerodinamica si intariri in timpul conducerii pe timp de iarna

Fabricarea masinii, desi este un proces invizibil si imposibil de verificat de catre un sofer mediu, este de asemenea un factor imens de siguranta. Aerodinamica corecta va asigura o mai buna aderenta la viteze mai mari, iar ferestrele in forma precisa vor face ca aerul sa ajute in curatarea noroiului sau a apei din ele. Cu toate acestea, aceste elemente pot fi testate doar in conditii de vant, astfel incat acestea pot fi cu greu luate ca criteriu atunci cand alegeti o masina. Puteti verifica insa daca stalpii masinii sunt ingusti si deplasati in fata pentru a reduce zona moarta si daca usile laterale sunt intarite pe interior. O astfel de armare este folosita din ce in ce mai des, deoarece poate proteja eficient atat soferul, cat si pasagerii de impactul lateral. Ultimul element la care merita sa aruncam o privire mai atenta in ceea ce priveste siguranta, sunt zonele concepute pentru cazuri de accidente. Mii de oameni din intreaga lume isi datoreaza viata si sanatatea inventiei si implementarii acestei caracteristici. Masinile fabricate in ultimii 10 ani sunt fabricate astfel incat sa transfere impactul unui accident pe astfel de piese, si nu catre persoanele din interiorul masinii. Unele dintre elementele enumerate mai sus, care sporesc siguranta soferului si a pasagerilor depind de alegerea unei masini mai bine echipate si, ca urmare, de portofelul dumneavoastra.