Cat cantareste o anvelopa?

Postat pe 01-11-2019 12:23:30

Cat cantareste o anvelopa?

Cititi articolul nostru si aflati totul despre greutatea anvelopei dvs. Ce parti ale structurii cantaresc cel mai mult? Modelele mai grele sunt mai bune? Ce au in comun greutatea si performanta anvelopelor si cat de important este acest parametru? Care sunt dilemele cu care se confrunta producatorii de anvelope? Greutatea este unul dintre cei mai importanti parametri ai oricarei anvelope. Cat cantareste anvelopa este rezultatul alegerii proiectantilor si a solutiilor de constructie interne aplicate. Toate fabricile sunt obligate sa respecte greutatea asumata anterior. Acest lucru este deosebit de important atunci cand o anumita dimensiune este produsa in diferite fabrici. Anvelopele mai usoare sunt cele mai bune sau invers?

Greutatea anvelopei

O greutate mai mica a anvelopelor are o multitudine de facilitati. Ceamai importanta dintre acestea include o reducere a rezistentei la rulare, permitand un consum de combustibil mai mic pentru vehicul. De asemenea, ofera o scadere a greutatii la rulare. Acest lucru duce la o performanta mai buna pentru vehicule atunci cand se franeaza, accelereaza sau se trece la manevre de precizie. De asemenea, ajuta la oferirea unui confort de conducere mai bun si la o uzura mai mica a elementelor de suspensie ale masinii. Datorita acestor beneficii, majoritatea producatorilor isi propun sa reduca greutatea anvelopelor cu fiecare generatie succesiva. Acest lucru duce la parametri de performanta mai buni pentru produs, precum si costuri mai mici de productie si materiale pentru producator. Situatia poate fi usor diferita pentru anvelopele off-road, unde greutatea este inca un parametru important. Aceste modele pot avea diferite tehnologii si materiale. Cu toate acestea, aceasta situatie poate fi adesea diferita atunci cand se produc pneuri de inalta performanta, deoarece greutatea este un parametru deosebit de important. Aici, companiile folosesc adesea tehnologii si materiale avansate care pot determina ca pneul sa fie mai scump, chiar daca este mai usor. Dezvoltarea lumii anvelopelor se indreapta clar catre o reducere treptata a greutatii generale a produselor. De ce este in plan asta si ce castiga soferii din asta?

  • Greutatea reduce, de asemenea, rezistenta la rulare, reducand consumul mediu de combustibil si impactul asupra mediului.
  • Scaderea masei asigura o performanta mai buna in termeni de: franare, accelerare, precizie de directie, confort de conducere, durata de viata a suspensiei mai lunga.

Metode utilizate pentru a reduce greutatea anvelopelor:

  1. slabirea anvelopelor, adica reducerea greutatii componentelor individuale (banda conica, banda de rulare, fata pneului etc.).
  2. utilizarea unor concepte de constructie mai usoare, care apar in conformitate cu dezvoltarea tehnologica.
  3. utilizarea materialelor cu greutate mai usoara (de exemplu, cabluri din otel sau materiale textile din fibre usoare).

Greutatea joaca un rol important in procesul de productie a unei anvelope, in principal datorita standardelor prestabilite pentru un anumit model. Exista, desigur, posibilitatea unor mici variatii in cadrul tolerantei acceptate. Aceste limite sunt de obicei mai stricte cand vine vorba de anvelope omologate. Anvelopele cu toleranta ridicata sunt tratate ca neconforme si nu ajung la clienti. O greutate prea mica sau prea mare in raport cu anvelopa specificata poate sugera absenta anumitor componente ale anvelopelor, utilizarea unor compusi incorecti sau prezenta unui corp strain sau lipsa de stabilitate a procesului de productie. Banda de rulare are cel mai mare procent din greutatea anvelopei.

Cat cantaresc anvelopele ca exemplu?

Piata anvelopelor auto este diversa, iar numarul de dimensiuni disponibile este foarte mare. De la anvelope de 13 inci pentru masini de oras mici, la modele de peste 20 inci pentru SUV-uri si masini sport. Anvelopele variaza si in greutate. Aici sunt cateva exemple: Dimensiunea anvelopelor 155/70 R13 poate cantari aproximativ 6,5 kg.

  • 185/70 R13 intre 7,0 si 7,2 kg.
  • 175/65 R14 intre 6,5 si 7,2 kg.
  • 195/65 R15 intre 8,2 si 9 kg.
  • Anvelopele de 20 inch pot cantari pana la 15 kg.

Anvelopele pentru masinile sport sunt statistic mai grele.

Greutatea anvelopelor de camion

Anvelopele pentru camioane sunt mult mai grele decat cele pentru autoturisme. Greutatea unei anvelope de camion poate varia de la 30 kg la 80 kg. Totul depinde de diametru, deoarece rotile de 24 de inch sunt de obicei cele mai grele. Cat cantareste o anvelopa de 17 inch? Aproximativ 35 kg. Pentru o alta dimensiune populara (22,5 inci) este de 60 kg.

Diferente in greutatea anvelopelor

Diferente semnificative in ceea ce priveste masa dimensiunilor individuale rezulta din aplicarea de solutii diferite in cadrul unui singur model. La urma urmei, unele anvelope trebuie sa ofere performante diferite pentru mai multe tipuri de masini, precum si sa reziste la variatii de viteza si sarcina diferite. Uneori, in acelasi model si aceeasi dimensiune, au o viteza si o sarcina mai mare. De exemplu, anvelopele cu sarcina suplimentara (XL) vor fi mai grele decat dimensiunea standard. Acest lucru se datoreaza faptului ca sunt echipate cu componente suplimentare care le consolideaza constructia si asigura o structura mai masiva.

Ponderea componentelor anvelopelor in masa anvelopei

Am aflat deja cate kilograme poate atinge greutatea totala a anvelopelor din fiecare dimensiune. Sa vedem cat cantareste fiecare componenta. Fiecare anvelopa radiala produsa in prezent pentru autoturisme trebuie sa fie constituita din elemente precum: sarma cu umplutura, capac butilic, strat de cordon textil (urzeala), laterala cu o centura din aliaj, banda de rulare, benzi de cap (benzi de otel si foarte des un ecran cu grad zero), curea). Constructia anvelopelor.

Cat elemente diferite contribuie la greutatea anvelopei

In functie de utilizarea prevazuta a anvelopei, a vitezei si a indicilor de sarcina, a conceptului de constructie si a procesului de productie, se pot adauga diverse elemente la structura. Cu toate acestea, trebuie amintit ca ponderea lor in greutatea totala este de obicei mai mica decat componentele de baza si nu depaseste cateva procente din greutatea totala. In cazul elementelor de baza, cea mai mare pondere este reprezentata de banda de rulare, a carei greutate reprezinta aproximativ 35% din greutatea totala a anvelopei. De exemplu, o anvelopa 205/55 R16 poate cantari 2,8-3,2 kg. Greutatea de rulare a anvelopelor de 13 inci oscileaza in jurul a 2 kg. Pentru modelele cu profil scazut, cu pereti laterali mici, dar circumferinta semnificativa si front larg, proportia de greutate a benzii de rulare este mai mare si poate depasi 40% din greutatea anvelopei auto. Banda de rulare este singura componenta care se modifica in greutate in timpul utilizarii anvelopelor. Se poarta natural, iar uzura treptata a stratului superior isi reduce greutatea in raport cu greutatea initiala.